Poczta Polska właśnie ogłosiła rozbudowanie współpracy z platformą Paczka, a efekty są: sprzedaż książek i gazet kwitnie. W komunikacie prasowym firma stwierdziła: „Nowa aplikacja pozwoli użytkownikom na zakup biletów na transport, hotele i restauracje na swoich telefonach komórkowych”. Firma twierdzi również, że będzie to pierwszy raz, kiedy polska poczta stworzyła taką aplikację. Pod koniec 2021 roku Poczta Polska Śledzenie zapowiedziała nową aplikację mobilną oraz panel do zarządzania przesyłkami z komputerów stacjonarnych. Następnie zgłasza się do oprogramowania możliwość obsługi przesyłek CEP (kurier, kurier i paczka) od początku do końca, tj. od nadania, śledzenia do odbioru (w paczkomatach – Pocztex AUTOMAT i punktach partnerskich – Pocztex PUNKT i kurier – Pocztex KURIER) i oferuje wiele innych funkcji, takich jak wyszukiwarka poczty. Aplikacja mobilna Pocztex ma ruszyć w najbliższym czasie, ponieważ została zarejestrowana jako znak towarowy w Biuletynie Urzędu Patentowego RP. Na liście istotnych dokumentów znalazły się usługi dostarczania paczek i ładunków, z wyraźnym wskazaniem ich przeznaczenia. Znana marka Pocztex została kilkakrotnie przywołana w dokumencie, wraz z usługami kurierskimi Poczty Polskiej.
Nie wiadomo, co stanie się z Envelo, obecną aplikacją, która pozwala użytkownikom śledzić przesyłki, znajdować oddziały, kody pocztowe i skrzynki pocztowe. Nowa aplikacja będzie dużym odejściem od starej wersji. Oprócz umożliwienia klientom śledzenia paczek pozwoli im również na płacenie rachunków, a nawet dostarczanie paczek w imieniu innych osób. Może zostać wyłączona, ponieważ nie była aktualizowana od miesięcy – najnowsza wersja jest datowana na 17 lutego 2021 roku w sklepie Google Play i 9 grudnia 2021 roku w Apple App Store. Obie raczej nie zostaną zachowane ze względu na pokrywające się funkcjonalności, gdyż nie ma to uzasadnienia budżetowego.
2 komentarze
Edward
4 października 2022 @ 12:14
Jestem pełen podziwu dla działalności Poczty Polskiej. Uważam, że jest to firma na skalę nowoczesnych usług logistycznych.
Doceniam sposób, w jaki pracują i cieszę się, że szybko reagują na potrzeby klientów.
Marta
4 października 2022 @ 12:15
Chciałabym podziękować Wam za pracę. Zawsze bardzo szybko reagowaliście na moje prośby i pytania, co umożliwia mi otrzymanie żądanych produktów.